Van Performance Max naar Search Max: De nieuwste Google Ads feature

Een van mijn Google Ads voorspellingen van dit jaar was dat phrase match wordt uitgefaseerd…

Dit is nog geen werkelijkheid, wij zijn dan ook nog geen maand onderweg. 😉

Maar wat wel werkelijkheid is, is de nieuwe Search Max feature (in beta, nog lang niet overal beschikbaar). Dit is de volgende stap in automatisering en minder controle over de zoekwoorden die je inkoopt.

Het campagnetype Performance Max

Mocht je niet bekend zijn met Performance Max, dan bij deze een beknopte uitleg.

Dit is het meest geautomatiseerde campagnetype binnen Google Ads.

Je kan worden uitgeleverd op het gehele netwerk van Google, dus ook Youtube, Google Maps, Shopping en het Discovery netwerk.

De inzichten zijn minimaal of verstopt. Dus vraag vooral om hulp als je iets niet begrijpt.

Wat we tot nu toe weten van Search Max

Van wat we tot nu toe weten is Search Max een feature die zo breed mogelijk zoektermen inkoopt op basis van je website en advertenties. Daarnaast geeft het je ook de optie om dynamische advertenties te laten maken, waarbij je Google de vrijheid geeft. Weer op basis van je website.

Meer automatisering, en meer controle naar Google dus. Een interessante ontwikkeling in de wereld van adverteren op Google.

Tot welke kansen leidt Search Max?

Wat ik hieruit opmaak is dat je landingspagina’s nog belangrijker zullen worden. Optimaliseer dus deze ook echt als je Google Ads goed voor je wil laten werken.

Een groot deel van de werkzaamheden ligt nu eenmaal niet binnen het Google Ads account, maar juist erbuiten. Wees je hier bewust van.

Search Max is nog niet in Nederland beschikbaar, maar zal er dit jaar wel aan komen. Wordt dus vervolgd…

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *